esmaspäev, 15. veebruar 2016

Loodusõpetus

12.02
Rühmatöö
Vaatlustunnis jälgisin, kuidas õpilased jaotati rühmadesse ning iga rühm sai erineva teema (nt hapnik, tuul jne). mida nad pidid koos uurima (uurimisküsimused ja põhilised mõisted olid õpetaja poolt ette antud) ja koostama mingi näitevahendi, millega saaksid teise rühma õpilastele hiljem tutvustada.
Sissejuhatus: Rühmas arutada, mis neile enda teema juures kõige rohkem meeldib. Tõusta, tutvustada oma teemat (pealkiri) ja mis on nende meelest teemas kõige huvitavam.
Põhi: rühmatöö jätkamine - olulise info leidmine õpikust või nt tahvelarvutit kasutades, esitluse viimistlemine, valmimine (õpilased teevad olenevalt rühmast kas nt plakati/video või üks rühm valis isegi laulu). Minu roll on käia kontrollida, suunata õpilasi, abistada vajalike piltide leidmisel, info koondamisel (ülevaade, kuidas nende esitlus hiljem välja näeb, kas õpilasel on võimalik seda kasutades teistele teemat selgitada).
Kokkuvõte: õpilased kogunevad klassi (oli võimalus filmida kooli teistes ruumides). Iga rühm arutab omavahel, millised on rühmatöö plussid ja miinused. Igast rühmast peab 1 rühmaliige välja tooma 1 plussi ja miinuse, mõtleme koos, kuidas saab seda miinust "eemaldada".

19.02
Sissejuhatus: rühmade ümberjagamine, et iga liige saaks tutvustada oma teemat teistele. Töölehtede jagamine (õpilane vaatab töölehel oma teemaga seonduvad küsimused üle, kordab vajadusel materjali, mida teistele esitleb).

Põhiosa: töötamine rühmades - oma teema tutvustamine, teitele õpetamine. Õpetaja (minu) ülesanne oli jälgida rühmatöö efektiivsust ning paaril korral tuli suunata rühmaliikmeid teise rühma ümber (erineva tasemega, erinev arv liikmeid rühmas), jälgisin, mida tutvustatakse, vajadusel soovitasin võtta lisamaterjalina kasutusse ka õpik.

Kokkuvõte: Vaatasime üle, mitmest teemast rääkida jõuti, koduse töö tutvustamine (üks teema jäi kodus täita, kuna selle rühma liikmed tegid väga hea ja põhjaliku video oma teemast).

Eneseanalüüs: Seda tüüpi rühmatöö on õpilastele veel väga uus, seetõttu tuli arvestada ka võimalike raskuskohtadega, kuid töö viisi muuta ei soovinud, et õpilased omandaksid ka uusi võtteid. Kokkuvõttev analüüs tööle saab toimuda alles peale kõikide osade täitmist töölehel. (aineõpetajal on õpilastega veel tund enne minu järgmist praktikatundi, kus arutatakse rühmatöö õnnestumist ning mida uut õpilased veel teada said)

1 kommentaar:

  1. Ljuba tunni ülesehitus oli väga hea, lisatud elemendid rühmatööle pani lapsi mõtlema nii positiivsetele külgedele kui ka negatiivsetele külgedele ning seejuures pidi lapsed ka välja tooma siis lahenduse, kuidas antud negatiivsed küljed saaks miinimumini viia. Tunni alguses jäi silma see, et kõik lapsed korralikult ei kuulanud õpetajat ning õpetaja ei pööranud tähelepanu ka tundi hilinejatele. Õpetaja oli abivalmis ja aktiivne ning tund sujus väga hästi.

    VastaKustuta