Esimesed tunnid, mis ma klassiga veetsin olid loomulikult vaatlustunnid. Need aitasid mul paremini näha klassi, märgata õpilasi, kes on teistest natuke nõrgemad või tugevamad. Samuti andsid tunnivaatlused head infot, millises keskkonnas ning õpetamisstiiliga on õpilased harjunud õppima. Olenevalt juhendajast, käitusid õpilased samti natuke erinevalt (loomulikult olenes ka see, millises aines end keegi mugavamalt tunneb). Üldises pildis panin tähele, et klass töötab hästi, kui neile antakse töö sooritamiseks kuluvat aega väga konkreetselt ette e õpilasele õeldakse, kui kaua tal mingi ülesande sooritamiseks aega on. Klassis on täiesti tavaline see, et kui õpilane tahab vastata, tõstab ta käe. Üsna selgelt hakkavad silma õpilased, kes on vastamisel aktiivsemad. Õpilased on harjunud ka rühmatöö jaoks mõeldud rühmaruumi kasutamisega - kui ees on rühmatöö, ei ole vaja selgitada reegleid, rääkida, kuidas paigutatakse end (juhul kui pole just mõni uus lähenemine plaanis), õpilased on vastutustundlikud ning liiguvad ise õigesse kohta.
Töö klassiga tundub olevat hästi organiseeritud - õpilased oskavad jälgida, kus hetkel asutakse, kui kaua on ülesande sooritamiseks aega antud (isegi siis pöörduvad õigel ajal klassi, kui rühmatöö ülesanne viis neid klassist kaugemale).
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar