reede, 27. veebruar 2015

16.02 - 19.02

16.02
Matemaatika. Teema: jagamine arvuga 2
sissejuhatus: bingo mäng, tehted koostatud nii, et põhirõhk oleks korrutamisel arvuga 2.
põhiosa: Õ lk 74 ül 2, TV lk 26 ül 1,4,3. Arutelu saadud vastuset üle.
kokkuvõte/tagasiside: makaronide jagamine topsidesse- iga laps saab hulga makarone (diferentseerimise mõttes ei jagu kõigil arvuga 2). Peavad ütlema, mitu makaroni läks igasse topsi.

Kehaline. Teema: paarisarv, rahvastepall.
sissejuhatus: rivistumine, liikumine teona (kordamine), soojendus.
põhiosa: rivis seistes loevad õpilased, palju neid rivis on, arutame, kas jagub kahega (kas saame moodustada paarid?), loevad end paaridesse rahvastepalli soojendusharjutuste jaoks. Soojendusharjutused - visked erineva käega, palli õige püüdmine rahvastepallis jne. Mängime rahvastepalli.
kokkuvõte: rivistumine, tagasiside mängule (kuidas kuulasid sõna, mõnele probleemolukorrale veel kord tähelepanu pööramine nt lapse solvumine või reegli mitte järgimine).

Eesti keel (pool). Teema: vastlapäev
sissejuhatus: tahvlil nii mitu kriipsu, kui on tähti sõnas vastalpäev, kriipsu all tehe, laps peab arvutama ja mõtlema, kust ta saab teada, mis täht sinna sobib (arvasid kiiresti ära, et vastavalt selelle, mitmes on tänt tähestikus).
põhiosa: räägime vastalpäevast, mida lapsed juba teavad ja mis on selle vene vaste. Õ lk 34, 35 loeme, TV harjutused 1,3,4.

17.02
Matemaatika
Sissejuhatus/häälestus: peast arvutamise mäng (rõhk korrutamisel arvuga 3 ning jagamisel arvuga 2).
Põhiosa: Õ lk 75 tabel, TV lk 29 tekstülesanded. Loeme arvu jagamist arvuga 3 (tabelist), arutleme, kuidas saab kontrollida vastuse õigsust. Tegeleme tekstülesannetega, kuna need on klassil üsna nõrgaks kohaks.
Tagasiside/kokkuvõte: Tagasisidet saan pöidla tõstmisega – õpilane peab näitama pöidlaga, kui hästi ta teemast/tekstülesannete lahendamisest aru sai. (Sellist tagasiside vormi olen varem peale tekstülesannete lahendamist kasutanud, annab mulle hea ülevaate, kuidas on olukord arenenud)

Inimeseõpetus. Teema: Vabariigi sünnipäev
Sissejuhatus: Hümni kuulamine (projektoriga seinal, koos sõnadega, seisame püsti). Õpilane loeb õpikust ette, miks me püsti seisime. Küsin, mida arvavad õpilased, millest me täna räägime.
Põhiosa: Tööraamat lk 46-49 valitud harjutused. Põhirõhk arutlemisel. Rühmatööna h 5 lk 48 (võivad arutleda rühmakaaslastega).  Väikeste lippude valmistamine.
Kokkuvõte/ tagasiside: Õpilane tõstab lipu üles vastavalt sellele, kui palju uut infot ta täna tunnis teada sai (palju/vähe) ning kui huvitav tundus talle tund. (Millal on Eesti Vabariigi sünnipäev? Mis värvid on Eesti lipul? Mida tuleb hümni ajal teha?)

Eesti keel (pool rühma)
Teema: Kollektsioonid (kokkuvõttev osa)
Sissejuhatus: Küsin, millest rääkisime eelmisel korral. Kas keegi mäletab, milliseid kollektsioone oli klassis kõige rohkem?
Põhiosa: Õpilased käivad tahvli ees oma kollektsioonidest rääkimas (iga õpilane pidi kaasa võtma 1-2 asja, millest tahaks teistele rääkida), tahvlil on abistavad küsimused/laused. (Mina kogun (mida?). Täna võtsin ma kaasa (mille?). See meeldib mulle, sest ... . Veel tahaksin ma oma kollektsiooni (mida?). Peale selle sooviksin ma koguda (mida?). ) Iga õpilane saab „töölehe“, mille ta peab täitma vastavalt kuuldule (kirjutama klassikaaslase kollektsioonist).
Kokkuvõte/tagasiside: Küsin õpilaste käest, mis neile kõige rohkem meeldis või meelde jäi.

Eesti keel (terve klass)
Teema: Teekond läbi Euroopa
Sissejuhatus/häälestus: Tabel tahvlile (iga õpilane võib nimetada riike, kus ta reisinud on).
Põhiosa: Õ lk 36-38 loeme koos, arutleme võõraste sõnade üle/leiame uusi sõnu. Loeme ette pähkli nr 10. Harjutused töövihikust.
kokkuvõte: igal riigil on midagi, mis muudab ta eriliseks, kui palju jäi tekstist meelede, mida võivad välja tuua Eesti kohta.

18.02 olin haige

19.02
Matemaatika. Teema: kordamine
sissejuhatus: (tunni alguses käisid vanemate klasside õpilased rääkimas A. H. Tammsaarest). bingo jagamise ja korrutamise peale (arvudega 2 ja 3).
põhiosa: koduse töö kontroll, ülesanded TVst 
kokkuvõte: peast arvutamise kordamine tunnis läbitud teemal (jagamine/korrutamine arvudega 2 ja 3).

Eesti keel (pool). Teema: Teekond läbi Euroopa
sissejuhatus: meenutame varem õpikust loetud, räägin, mida täna teeme (rühmatööna valmiv plakat), räägime, mis on rühmatöö.
põhiosa: õpilaste rühmadesse jagamine (tõmbavad loosiga riigi, sama riigi saanud õpilased on ühes rühmas). Plakatite valmistamine (tahvlil suunavad küsimused info kirjutamiseks).
kokkuvõte: kuidas sujus töö rühmas, järgmisel tunnil tuleb plakateid edasi teha/lõpetada.

Kunst. Teema: Eesti lipp looduses
sissejuhatus: pilt tahvlil Eesti lipu sarnasest fotost loodusest.
põhiosa: joonistamine rasvakriitidega, tähelepanu, et värve peab olema ainult 3.
kokkuvõte: vabariigi aastapäevast rääkimine, õpilased räägivad, kas nad on sellist " Eesti lippu" ise ka looduses kunagi märganud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar