pühapäev, 8. veebruar 2015

Minu tegevused esimesel nädalal (02.02-05.02)

Tunnis, mis on paksus kirjas, on minu antud, tavalises aga vaatlustunnid. ( E - esmaspäev, T- teisipäev jne)

E  matemaatika: korrutamine arvuga 3, sissejuhatuses bingo, põhiosas harjutused TVst, tagasiside/tunni lõpetamine toimus plaksumänguga (pidid kuulama plaksusid ning korrutama)
Kehaline: vaatlesin tundi.
Eesti keel: (klass on jagatud pooleks), tegelesime teemaga taluloomad, lugesime õpikust teksti, arutlesime uute sõnade üle, lapsed said rääkida nende kogemusest taluloomadega ning millised loomad on neil kodus. Kokkuvõtteks tegime tabeli, kus millised loomad elavad (kordasime erinevaid (mets-, kodu-, talu-) loomi. Mina sain sellest tagasisidet laste teadmiste kohta.

T matem: sissejuhatuses plaksumäng (õpilased said ise plaksutada, rõhk oli korrutustabeli teadmisel ning tehte ütlemisel), põhiosas harjutused õpikust, harjutusvihikust (tegin joonise ka tahvlile, õpilased käisid kordamööda lahendamas), töövihikust(kiiremad said TVst keerulisema ülesande). Tagasiside: tahvlil erinevad korrutustehted arvudega 2, 3 ja 4 (õpitud), õpilane ütleb tehte ja vastuse, võib tulla kustutama tahvlilt (diferentseerisin).  
Inimeseõpetus: sissejuhatuses tegin tahvlile tabeli (KALLIS/ODAV), õpilased pidi nimetama asju mõlemasse tulpa, arutlesime. Põhiosa: kuulamisülesanne(lugesin teksti TVst), tegime harjutuse kuuldu põhjal (palju uusi sõnu- kordasime, arutlesime nende tähenduse üle). Arutlesime kuidas oleksid nemad antud olukorras käitunud ning miks. TV harjutused asjade väärtuse ning vajalikkuse kohta (peale värvimist, said õpilased nimetada, mida nad värvisid ning miks). Kokkuvõtteks oli plaanis arutelu, mida teeks laps kui võidaks palju raha või saaks natuke taskuraha (1 õpilane, 1 küsimus), kuid seda ei jõudnud teha.
Eesti keel (pool): sissejuhatuseks tegime tabeli selle kohta, kellel millised koduloomad on (seotud teemaga ning referaadi tegemisega). Põhiosas tutvusime, mis on uurimistöö, kuidas peaks referaat välja nägema (olid eelnevate aastate näited referaatidest). Täitsime TV harjutused, mis on järgmisel tunnil abiks referaadi tegemisel. Jõudsime teha referaadi tiitellehe. Tunni lõpus rääkisime, kust saaks leida infot valitud looma kohta ning koduseks ülesandeks jäi otsida/laenutada raamat/kirjandus, kus leiaks infot lapse valitud looma kohta.
Eesti keel (terve rühm): teema: Liitsõnad (hindeline konspekt)
Sissejuhatus: kirjutasin tahvlile palju sõnu, lapsed pidid nimetama sõnad, mille tähendust nad teavad, seejärel sain ma need kustutada (kontrollisin, kas kõikide sõnade tähendus on teada). Iga õpilane sai sildi, kus oli üks sõna tahvlilt, (ringi liikudes) õpilane pidi leidma kaaslase, kellega neil moodustuks uus sõna (nt kuld+kala), pidid ka õigesti käest kinni võtma (mitte kala+kuld), moodustus rivi tahvli ette ning iga õpilane sai kirjutada oma sõna tahvlile, liitsõna kirjutamisel pöörasin nende tähelepanu sellele, et sõnad oleksid ühendatud. Õpilased pidid kirjutama sõnad ka vihikusse (hiljem läks vaja), kes said varem kirjutatud said „lisaülesandena“ nuputuse – joonistasin tahvlile poisi ja pea ning nad pidi ära arvama selle tähenduse (keelekümblusklass). TV harjutused liitsõnade moodustamise kohta. Enne TV lahendamist pidid lapsed ette lugema reegli (õpiku/TV kaanel). Tagasiside: õpilane sai paberi ning pidi sinna tegema 2 liitsõna kohta pildid (e joonistama nt karu ja eraldi püksid, nende vahel +, viimaseks joonistama karupüksid), sõnu võisid valida vihikusse kirjutatutest.

K loodusõpetus: Teema: Ilm, temperatuur.
Sissejuhatus: loen jutu külma näpistamisest (arutlesime, mida tähendab, et külm näpistab jne). Küsisin õpilastelt, mis neil täna seljas oli, kui kooli tulid ja miks, mida tuleks nende arust selga panna, kui minna suusatama, miks.
Põhiosa: vaatame tööraamatus termomeetrite pilte (õpetajal klassis ka suur õuetermomeeter, mille saadn klassis ringi käima, uurisime ka selle kraade). Kujutasin tööraamatu pildi suurelt tahvlile, et saaksime vaadelda skaalat jne koos. Ülesanded tööraamatust (iga ülesande juures arutlesime nende kogemust ja teadmisi). Tunni alguses ütlesin ka, et tunni lõpus on tunnikontroll (suunasin tunni jooksul õigesti märkima temperatuuri ning vaatama erinevaid termomeetreid). Vaheülesandeks (enne temp. Märkimist tööraamatus) lugesin ette rekordtemperatuurid Eestis, lapsed käisid tahvlile joonistatud termomeetril neid märkimas, rekordtemp. juurde märkisid ka hetke temperatuuri vastavates Eesti linnades (selleks kujutasin projektoriga pildi ilm.ee leheküljelt). (lastele meeldis ülesanne väga, palusid järgmisel tunnil veel seda teha). Tunnikontroll. Tagasiside: kiire tagasiside (pöial üles, küljele, alla – kuidas nad tunnevad, et nad oskavad teemat). Tunnikontrollide tulemused olid erinevad, järgmise tunni alguses saavad mõned enda töid täiendada.
Eesti keel (pool): sissejuhatus: laps saab tutvustada raamatut, mille ta kaasa võttis. Laste jagamine rühmadesse (valitud looma põhjal), nii saavad omavahel arutada ning jagada kirjandust. TV harjutused kasutatud kirjanduse kirjutamiseks, sisukorra loomine, sissejuhatuse mõtlemine (kasutavad toodud kirjandust, õpetajal natuke lisamaterjale vajadusel).
Kehaline kasvatus: tunni vaatlemine
Kunst: Teema: Taluloomad. Õpilased kasutavad guašši, joonistavad kõigepealt talumaja (näitepildid tahvlil), pöörasime tähelepanu sellele, et maja ette peavad nad hiljem joonistama ka loomad (järgmisel tunnil, kui taust on kuivanud). Sissejuhatuses rääkisime taluloomadest, kelle kohta lugesime õpikust, kus loomad elavad, kas keegi on talus käinud.  

N matemaatika: sissejuhatus: peast arvutamine (mäng numbrikaartidega)- liitmine üleminekuga. Põhiosa: korrutamine arvuga 5, harjutused õpikust (tekstülesannete vormistus, lahendamine (abistavate joonistega)). Kuna peastarvutamine võttis kaua aega, jäi koduseks ülesandeks TV ülesanne (kinnistamiseks), peast korrutama õppimine arvudega 3,4,5 (kontroll tuleb TV ülesandega).
Eesti keel (pool): sissejuhatuseks rääkisime, mida nad said kirjutada sissejuhatusse teatud looma kohta, võrdlesid seda rühmakaaslastega. Sisu teemade üle arutlemine, raamatutest sobiva info leidmine, mustandite kirjutamine. Kokkuvõte: kordasime, millest koosneb referaat (seda näevad ka sisukorras). Kodus jäi referaadi puhtandi kirjutamine, illustreerimine.
Kunst: sissejuhatuseks tegin tahvlile tabeli, kuhu märkisime (talu)loomad, ühes tulbas suuremad (nt lehm, lammas), teises väiksemad (nt kass, kana). Õpilased pidid valima mõlemast tulbast vähemalt ühe looma, keda kujutada enda maalil. Sellega said nad ka suuruste erinevusi kujutada, kes on eespool, kes kaugemal jne.
Neljapäeval oli ka muusika tund (pole minu andeaine), kuid selle tunni ajal käisin ma vaatlemas 1. klassi, kelle juures ma septembris praktikal olin.  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar